söndag 5 februari 2012

Farmor & Nellies 4 års berättelse























Min 4 årsdag fick jag ledigt från Dagis för Farmor och Lars kom strax efter lunch!
Mamma och jag stack till tandläkaren för att visa min mun/tand där jag hade slagit mig på mitt kalas.
Nikki lilltroll stannade hos Farmor och frågade inte ens efter Mamma ..........så sköööönt för Farmor.

Vi fikade med födelsedagssemla och rosknoppsljus när Lars jobbat klart och sen åkte vi till Hotel Post för att äta födelsedagsbuffé!
Jag hade packat lite födelsedagspresenter från Thailand i en väska och bestämde mig för att sova över på hotellet hos Farmor och Lars.
I nytt nattlinne och mina älskade Flip flop-skor åkte jag sen hiss och var med Farmor och hämtade kaffe i restaurangen.
Lekte på rummet med alla mina nya saker och gillade mycket garderoberna som man kunde krypa in i.
Somnade jätteskönt i den stora hotellsängen mellan Farmor och Lars efter hur många sagor som helst.....t ex när Pappa och Olle hade storrengöring(badade)med hela havet stormar och sen förstås den påhittade sagan av Lars om “Musen som skulle gå till MAXI och handla”!

Farmor och jag hade egen tid hela tisdagsförmiddagen, härlig frukost på hotellet i Pippi kläder och Flip flop-skor(lite kallt) men inte för mig.
På med overall och sen till ankorna för att ge dom lite mat i kylan – smakade själv på lite gamla pepparkaks Ballerina – mums mums!
Sen gick vi till det som jag längtat och frågat efter varje gång....BIBLIOTEKET – hade jättekul. Inte så intresserad av böckerna men däremot lekte jag länge med Pippi-huset och sen vid disken med datorn!
Var hemma igen på Garvaregränd vid lunchtid precis lagom till att Nikki vaknat efter sin lunchvila!

Nu när Nellie åkt till Gran Canaria för att träffa Bamse vill vi höra lite hur Nikki Lilltroll har det här hemma!

Kram kram och hårda Gozar från Farmor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar