torsdag 28 april 2011

Nellie & Farmor bloggar


På påskdagen landade jag sovandes i bussen helt plötsligt i Källreda hos Farmor o Lars!
Först var jag lite trött men efter att Farmor o jag slängt ved upp på vedhögen piggnade jag till.
Lars och jag tog krattor o sopborste och sådde frön till sallad och rädisor- spännande om det kommer upp nåt?
Jag fick vattna och kratta precis som jag ville.......sååååå sköööönt!
Sen skulle Farmor och jag gå och hälsa på en liten ponny......eftersom jag är rädd för "motorpeder" fick vi gå över en kohage - först klättra under ett taggtrådsstängsel, sen rakt över en kohage och sen över ett dike......vilken strapats!Dessutom hade jag fått låna Lars fina, riktiga kikare som var tung att bära, men till slut kom vi fram.......och då möttes vi av två hundar - taxen Vera och labben Hanna - de skällde och var jätteglada men vi blev lite rädda....
Då kom matte Birgitta och räddade oss från hundskall och så fick vi hälsa på hästen Abbey - en liten shetlandsponny med bur runt munnen.....jättekonstigt???
På vägen hem hälsade vi på i Wilmas lekstuga - där var stökigt för hon och storebror Lukas hade bråkat där.....Farmor och jag städade upp lite och jag bjöd sen på kaffe och så lekte vi affär innan vi började traska hemåt.......och då fick jag stövelskav på hälarna så Farmor fick bära mig, kameran och gummistövlarna genom hela Källreda by! Pusssssssst va Farmor va trött efter den utflykten!
När vi kom hem fick jag en egen liten Ramlösa vattenflaska av Lars och var sen med honom i trädgården och vattnade och krattade!
Jag hittade ett par håvar som Dadi och Didi (vita små cementkaniner)fick åka runt i och så försökte jag fånga fjärilar......
Farmor pysslade med lilla Nikki som bara ville riva ner allt i sommarsalongen.....

När jag skulle sova fanns det ju ingen egen säng till mig och jag var inte trött efter vällingen kl 20 så vi la flera puzzel som Cecilia lämnat till mig och det var så kul och jag var så duktig på att hitta rätt bitar...
Vid 22-tiden och det var mörkt ute ville Farmor och Lars sova och efter att Lars 2 ggr berättat sagan om "musen som skulle till Maxi och handla" slog mina stora klotrunda trötta ögon igen......
På annandag påsk längtade vi lite hem till Mamma och efter frukost åkte vi till O-hamn igen....men oj vad Farmor och jag har många grejer till att hitta på i Källreda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar