söndag 12 september 2010

Astrid Lindgrens värld!

Sådana här underbara leenden bjuder lillasyster på det mest av sin vakna tid.. Mamma är så löjlig & får tårar i ögonen & pratar med en fruktansvärt löjlig röst till henne:)

Länge har vi pratat om Astrid Lindgrens värld, så i torsdags äntligen hände det. Mamma frågade mig när jag vaknade om ja vill åka & hälsa på Pippi i hennes hus. Hallå dum fråga, som ja har längtat. Påvägen dit tog jag min snuttefilt "mitt hår" hmm ja sådär myser jag:)

Nikki däremot satt mest & myste i bilbarnstolen:)

Ronja Rövardotter såg vi inte till men hennes borg fanns där..


Min favvo Lasse i Bullerbyn var inte heller hemma, men nästa gång kanske..

Pippi, pippi älskade Pippi Långstrump, eftersom mamma sagt på morgonen att vi skulle åka & hälsa på hos Pippi vad det de enda som gällde.. Jag var en riktig tjurunge enligt mamma & pappa för något annat än Pippi ville ja inte se..


Lillagubben var väääldigt stor, men jag går ju på ridskola nu så inga höjder är tillräckligt höga för mig:))

Helgen har varit här & den bjöd på mormor, gud vad jag älskar min mormor precis lika mycket som mamma gör det:)
Hon kom i fredags för hon saknade oss så, men vi ses ju snart igen.
Givetvis var vi vid våran lekplats, jag har en förmåga att alltid bli bajsignödig när vi är där & det slår verkligen aldrig fel:)) Tur att det finns en pizzeria man kan besöka hahahha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar